Konsten att skapa ett fruktsamt innehålls-skapande med en redaktionell kalender

För att kunna jobba med Content marketing framgångsrikt, måste du skapa en hel del innehåll. Detta kan verka överväldigande. Hur ska du få allt gjort? Innehålls- marknadsförare gör det genom att skapa en redaktionell kalender som de följer.

En redaktionell kalender hjälper dig att nå målet. I din kalender, vet du när ditt innehåll måste publiceras och du kan skapa och publicera det på ett organiserat sätt.

Realistiska mål

skapa innehåll på nätetEn viktig del i att skapa en redaktionell kalender är att se till att det är realistiskt. Du ska inte sätta ett mål att blogga tre gånger i veckan om du inte kan hålla jämna steg med den. Om ditt schema är orealistiskt, kommer du att gräva ner dig och bli stressad, och kvaliteten på ditt innehåll kommer att drabbas.

Du ska skapa en realistisk tidsplan genom att göra en provkörning. Bestäm hur mycket du vill publicera och prova det under en viss tid, t.ex. fyra veckor. Du kommer att få förståelse för hur mycket som är tillräckligt, eller om du behöver göra mer.

Övervaka resultatet

Du kan ändra din redaktionella kalender genom att titta på resultat. Om du upptäcker att vissa typer av innehåll (t.ex. inlägg på Facebook eller videor) får mer engagemang, kan du lägga till fler av dem i din kalender. Å andra sidan, om du märker att dina artiklar inte drar trafik eller får läsare, kan du välja att fokusera dina ansträngningar på annat håll.

Läs mer om Editerats nya e-kurs ”Bemästra Content Marketing”.

Ditt schema för skapande av innehåll

Det finns två vägar att gå om du skapar ditt innehåll. Du kan spendera lite tid varje dag att producera det, eller avsätta ett block av tid varje vecka eller så för att skapa veckans innehåll. Om du är osäker på vilken metod som är bäst för dig, prova dem båda för en viss tid.

I skapandet av innehåll, som i allt, blir ingenting gjort utan en tydlig plan och ett fungerande schema. Din redaktionella kalender är en viktig del av ditt skapande av innehåll i dina kanaler på nätet.

innehallsmallar

MISSA INTE NÄSTA INLÄGG!

Tyckte du inlägget var intressant? Fyll i din e-postadress nedan så skickar vi dig en påminnelse när vi publicerar nytt innehåll.

[mc4wp_form id=”3917″]

Vi delar inte din adress till andra, full integritet garanteras.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *