E-postmarknadsföring i form av olika typer av nyhetsbrev är hetare än någonsin. I takt med att räckvidden i olika sociala medier blir allt sämre har e-postmarknadsföringen blivit alltid intressantare för företag att använda. Ett mail har hundraprocentig räckvidd. Jag pratar inte om att spamma mail till okända mottagare. Det handlar om att skicka mail till befintliga kunder, intressenter och de som anmält att de vill få ett nyhetsbrev.

Effektiva program

För att e-postmarknadsföringen ska bli effektiv och fungera bör ett särskilt program användas. Det programmet skickar ut mailen från den lista du väljer. Du får efter ett utskick en utförlig rapport över aktiviteten hos dina mottagare som till exempel är öppnade mail, klickat på länkar. Att ge möjligheten för en webbplatsbesökare att anmäla intresse för ett nyhetsbrev är viktigt.

Men vad ska ett nyhetsbrev innehålla? Det finns massor av innehåll som ett nyhetsbrev kan fyllas med, det viktigaste är att det är relevant innehåll för målgruppen.
Allt detta och mycket mer kan Editerat hjälpa dig och ditt företag med.

 

[index]
[index]