Du får gärna gilla och kommentera längst ner på sidan.

I det här inlägget kommer jag att visa på en metod i tre steg som du kan använda för att få saker gjorda på nätet. Jag märker att många företagare bli överväldigade av allt som kan göras på nätet och det kan i sin tur göra att man som företagare blir handlingsförlamad därför att man inte vet vad man ska börja med. Känner du igen dig?

Nu kommer jag att visa en metod som gör att du lättare kan komma igång med nya aktiviteter och testa olika saker som du bedömer är viktiga för ditt företags kommunikation på nätet.

Här kommer de tre stegen:

Steg 1 – Utbildning

Välj en aktivitet som du skulle vilja lära dig mer om. Med aktivitet menar jag exempelvis att du vill testa att annonsera på Facebook eller att starta ett nyhetsbrev. Lär dig grunderna, det mesta går att googla fram i ämnet. Du behöver inte ta en universitetsexamen i ämnet, lär dig bara grunderna.

Steg 2 – Testa

Så snart du lärt dig grunderna om en aktivitet bör du testa aktiviteten i praktiken. Det är här många misslyckas. Det här är en flaskhals för många, även för mig. Vi lär oss olika saker genom kurser och föreläsningar eller läser om det, sedan tycker vi att någon idé är bra men vi kommer sällan längre än att vi tycker idén är bra, vi testar inte idén i praktiken. Testa att annonsera på Facebook eller starta ett nyhetsbrev eller vad du har valt att testa för aktivitet.

Steg 3 – Analysera

Så snart du är klar med din aktivitet bör du analysera hur det gick. På nätet går allt att analysera i minsta detalj och det kan du också göra med din aktivitet. Följ upp och lär dig vad som fungerar och inte fungerar så blir du ännu bättre på denna aktivitet nästa gång du genomför den.

Nu kanske du tänker att du inte har tid med det här, det tar för mycket tid, så kan det vara men jag har ett tips. Lägg in din aktivitet i din kalender, använd en halvtimme efter fikat på morgonen under en arbetsvecka eller någon annan tid som passar dig. Dygnet har ju 25 timmar om du jobbar in lunchen som du vet.

Jag hoppas att denna enkla metod hjälper dig att utveckla din kommunikation på nätet och i slutändan göra fler affärer.

[index]
[index]